اعلام تاریخ و نحوه خرید بلیت آثار جشنواره فیلم فجر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۱۸۴۳۹۸
به گزارش ایرنا از مرکز اطلاعرسانی روابطعمومی جشنواره فیلم فجر، میلاد شُکرخواه گفت: فروش بلیت فیلمهای جشنواره به صورت آنلاین از طریق سامانههای بلیتفروشی «ایرانتیک»، «سینماتیکت» و «گیشه هفت» برای عموم مردم در سراسر کشور امکان پذیر است.
وی با بیان اینکه فروش بلیت فیلمهای جشنواره در ۶۱ سالن سینمای تهران از ساعت ۱۰ روز چهارشنبه ۶ بهمن آغاز میشود، ادامه داد: فروش بلیت فیلمهای جشنواره امسال، بدون هیچ محدودیتی و تنها به شرط وجود ظرفیت باقیمانده در سینماها و سانسهای نمایشدهنده فیلمها، تا ۲۲ بهمن ماه برای عموم مردم در سامانههای آنلاین فروش بلیت فعال خواهد بود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه هر فرد با یک شماره تلفن همراه میتواند از هر ۲۲ فیلم بخش مسابقه سینمای ایران، تا سقف دو بلیت تهیه کند، گفت: از آنجا که بلیتهای خریداری شده در جشنواره امکان ابطال یا تعویض ندارند، به مخاطبان گرامی توصیه اکید میشود در انتخاب سینما، سالن و سانس مورد نظر دقت لازم را به عمل آورند.
ستاد جشنواره فجر از دوره سی و نهم، به منظور افزایش سطح رضایتمندی تماشاگران و در راستای سیاست انتخاب آزادانه تماشای هر فیلم در سینما و سانس مورد نظر، فروش بلیت به صورت سِری را از دستور کار خارج کرده است تا امکان خرید هر قطعه بلیط برای هر فیلم، در سانس و سالن مورد علاقه تماشاگران فراهم باشد. در این دوره ما با همین سیاست، فرآیند بلیت فروشی جشنواره را انجام خواهیم داد.
شُکرخواه درباره نحوه اخذ آرای مردمی هم تصریح کردد: به تعداد بلیتهای خریداری شده برای هر فیلم، کد شرکت در رایگیری به خریدار آن تعلق خواهد گرفت. به عبارت دیگر، هر صندلی به منزله یک کد رأی خواهد بود؛ بنابراین زمانی که تماشاگران بلیت فیلمی را قبلاً از طریق سامانهها آنلاین خریداری کردهاند، از طریق کیوسک مستقر در سینما چاپ یا از گیشه دریافت میکنند، کد شرکت در رأیگیری برای آنها صادر میشود و ۹۰ دقیقه پس از چاپ بلیت، تماشاگران پیامک مربوط به شرکت در آرای مردمی را که حاوی کد رأی است، دریافت میکنند.
وی ادامه داد: تماشاگران میتوانند پس از تماشای فیلم مورد نظر به نشانی اینترنتی https://fajrvote.samfaa.ir مراجعه و پس از وارد کردن شماره تلفن همراه، انجام عملیات اعتبارسنجی و وارد نمودن کد دریافتی از طریق پیامک، رای خود را با ارزش ۱ تا ۵ ستاره ثبت کنند. در این دوره مبنای محاسبه آراء، براساس طیف لیکرت که یکی از رایجترین شیوههای امتیازدهی است، خواهد بود. در همین راستا، علاوه بر ثبت رای به صورت یک ستاره کامل، امکان ثبت رای به صورت «نیم ستاره» هم پیادهسازی شده است.
مدیر فناوری اطلاعات چهلمین جشنواره فیلم فجر در مورد ایمنی رأیگیری به صورت آنلاین نیز گفت: کد رای به صورت رقم عددی و ترتیبی تولید و برای تماشاگر پیامک خواهد شد، از این رو امکان تقلب در آن امکانپذیر نخواهد بود. علاوه بر آن، به فیلمهایی که در سانس فوقالعاده اکران میشوند، کد رأی تعلق نمیگیرد. به منظور حفظ حقوق صاحبان آثار و سهولت در اخذ آرای تماشاگران گرامی، از زمان پایان فیلم مورد نظر، تا ۱۲ روز بعد، امکان ثبت رأی در سامانه اخد رأی فعال خواهد بود.
چهلمین جشنواره فیلم فجر در دو بخش فرهنگی و رقابتی از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ به دبیری مسعود نقاشزاده برگزار خواهد شد.
۶۲ سالن سینما با ۱۴ هزار و ۸۹۶ صندلی، ظرفیت نهایی سینماها برای برگزاری جشنواره چهلم هستند.
برچسبها سینمای ایران جشنواره فیلم فجر سینمامنبع: ایرنا
کلیدواژه: سینمای ایران جشنواره فیلم فجر سینما سینمای ایران جشنواره فیلم فجر سینما جشنواره فیلم فجر بلیت فیلم فروش بلیت مورد نظر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۱۸۴۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتقاد از سریال «حشاشین» به رسانههای عرب زبان رسید
به گزارش «تابناک» به نقل از هنر آنلاین، این سریال روایتی حول محور یکی از مرموزترین افراد تاریخ بشر تحت عنوان حسن صباح که شاید بتوان او را پایهگذار نخستین سازمان اطلاعاتی تاریخ به شمار آورد را روایت میکند که پایگاه اصلی و نمادین آنها در قلعه الموت قرار داشت و اقداماتی انجام داد که برای قرنها منطقه خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داده است. با این حال، اما رسانههای عرب زبان بر این سریال تاریخی نقد وارد کردهاند.
در سریال «الحشاشین» که ماه رمضان منتشر شد، گویش محاورهای که شخصیتهای سریال به آن صحبت میکردند، انتقادهای بسیاری را برانگیخت؛ چراکه سریال تاریخی بوده و زبان شخصیتها باید عربی فصیح و کلاسیک میبود. در این راستا، تعدادی از بازیگران جامعه هنری مصر نیز این اثر را مورد انتقاد قرار دادند.
سمیحه ایوب، هنرمند و بازیگر، در همین زمینه گفت: عربی کلاسیک بهترین زبان در آثار تاریخی است تا نسلهای کنونی آن زبان را درک کنند.
او همچنین به جای خالی عربی فصیح اشاره کرده و گفته است در آثار هنری نزدیک به ۱۵ سال است که از این زبان استفاده نمیشود و مردم دیگر به آن عادت ندارند.
مجدی احمدعلی، کارگردان مصری نیز عنوان کرد: انتقاد برخی از افراد به استفاده نکردن از عربی فصیح با توجه به تاریخی بودن این سریال طبیعی است و به نظر من ممکن است تکیه بر زبان عربی، عمدی از سوی سازندگان اثر باشد تا بیشترین مخاطب را همراه کنند.
محمد فاضل، کارگردان دیگری با اشاره به سریال الحشاشین، اظهار کرد: این اولین اثر تاریخی نیست که به گویش محاورهای تکیه میکند، چراکه پیش از آن سریالهای زیادی ساخته شده است، اما مهمترین نکته این است که کار به خوبی ارائه و اطمینان حاصل شود که پیام آن بر مخاطبان تأثیر میگذارد.
طارق الشناوی، منتقد سینما نیز گفت: ما از دهه ۱۹۶۰ قوانینی را به ارث بردهایم که آثار تاریخی و مذهبی به زبان عربی فصیح یا کلاسیک ارائه میشود که این منطقی نیست. البته این در حالی است که «ریدلی اسکات ناپلئون را به انگلیسی ارائه کرد، هرچند او یک شخصیت فرانسوی است».
پدیده جعل تاریخ در درام تاریخی عرب
رسانههای عرب زبان مسئله دیگری که در مورد نمایش ماه رمضان مطرح شد را میزان دقت و اعتبار تاریخی و نقض برخی آثار با حقایق رخ داده خواند.
وجیهه عبدالرحمن، بازیگر، در رابطه با این موضوع گفته است که درام تاریخی متأسفانه ذهن بینندگان را با ابطالهایی که آزارش میدهد، آشفته کرده است و اگر فیلمنامهنویس حق داشته باشد با رمان اجتماعی، پلیسی یا عاشقانه بازی کند، حق دستکاری تاریخ و وقایع شناخته شده را ندارد، به خصوص اگر درام به شخصیتی تاریخی بپردازد که در یک دوره زمانی خاص نقش فعالی داشته است، همانطور که این امر در سریال الحشاشین (قاتلان) واکنشهای بسیاری را برانگیخت.
پدیده جعل تاریخ در درام تاریخی عرب و ترکیه بسیار وجود دارد، چراکه آنها فیلمنامهها را از بین رویدادهایی برمیگزینند که مواضع قهرمانانه را تقویت و افتخارات و پیشینیانشان را ستایش میکند و این قطعاً به نفع درام نیست.
بدون تاریخ، بدون تفسیر
او معتقد است عوامل این فیلم تمایلی به پایبندی به حقایق و آنچه کتابهای تاریخی روایت میکنند، ندارند؛ چراکه برخورد نمایشی با آثار ادبی و تاریخی، فیلمنامه نویس و کارگردان را مجبور میکند تا جزئیات زیادی را به آن اضافه کند و این امر ممکن است برتر از اثر ادبی باشد.
همچنین رسانه دیگری عنوان کرده است: سریال «الحشاشین» در ابتدا و انتها ماحصل خیال بوده که از تاریخ الهام گرفته شده است، همچنین در این سریال تلاش چندانی برای تفسیر تاریخ نشده است.